دانشکده فنی فومن پیشرو در مهارت آموزی: گردهمایی بزرگ مهارت جویان و کارآفرینان آینده برگزار شد.

22 07 2024 01:41

کد خبر : 11029688

تعداد بازدید : 723

گردهمایی بزرگ کارآفرینان آینده و مهارت جویان از سوی هیات رئیسه دانشکده فنی فومن و با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه­ای فومن در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 21/04/1403 در محل دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران برگزار شد.

بسمه تعالی

دانشکده فنی فومن پیشرو در مهارت آموزی

گردهمایی بزرگ کارآفرینان آینده و مهارت جویان در دانشکده فنی فومن برگزار شد.

گردهمایی بزرگ کارآفرینان آینده و مهارت جویان از سوی هیات رئیسه دانشکده فنی فومن و با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه­ای فومن در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 21/04/1403 در محل دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران برگزار شد.

در این گردهمایی که برای نخستین بار در سطح استان برگزار شد، به اهمیت مهارت آموزی در تضمین آینده شغلی دانش آموزان و دانشجویان و معرفی دوره های مدرسه تابستانه دانشکده فنی فومن پرداخته شد.

آقای دکتر صدیق رئیس محترم دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران ضمن اشاره به برنامه دانشگاه تهران در ارتقای مهارت آموزی و عزم جدی دانشکده فنی فومن در حرکت به سوی دانشگاهی کارآفرین و پاسخگو به نیازهای جامعه فرمودند: تمام مسیرهای موفقیت از کنکور نمی­گذرد و برای ایجاد خلاقیت، نوآوری، جسارت مواجه با مسائل جدید و ایجاد نشاط بیشتر در دانش آموزان نیاز به آموختن مهارت­های جدید است. دنیای امروز توجه ویژه­ای به مهارت دارد و به طور خاص کمپانی­های بزرگ دنیا امروزه برای جذب و استخدام داشتن مهارت تخصصی لازم را مقدم بر اخذ مدرک تحصیلی می­دانند. برای پرورش فرزندانی با شخصیت متعادل و چند بعدی  بایستی از همین مقطع متوسطه اول و دوم به آموختن مهارت در کنار درس پرداخت و ما این امر را در دانشکده فنی فومن بطور جدی در راس برنامه خود قرار داده و علاقمندیم که استان گیلان در این امر به استانی شاخص در سطح ملی تبدیل شود.

اهم مطالب بیان شده از سوی آقای دکتر نقاش اسدی مسئول مرکز مهارت آموزی دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران به شرح ذیل بود:

·       تعریف سواد از نظر یونسکو:

o      اولین تعریف: توانایی خواندن و نوشتن

o      دومین تعریف: یادگرفتن کامپیوتر و یک زبان خارجی

o      سومین تعریف: داشتن 12 نوع مهارت (عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه­ای، تربیتی، کامپیوتری، سلامتی، نژادی و قومیتی، بوم شناختی، تحلیلی، انرژی و علمی)

o      چهارمین تعریف: علم با عمل معنا می­شود.

·       ذهنیت باید تغییر کند! همواره باید توانایی­ها و مهارت­های خود را در زمینه­های مختلف افزایش دهیم.

·       راه حل آن: شرکت در دوره­های مهارت آموزی دانشکده فنی فومن ffeng.ut.ac.ir/skillup

·       معرفی مدرسه تابستانه و دوره­های مهارتی دیگر در سطوح بالاتر عالی تخصصی (مطابق فایل تقدیم شده به پیوست)

·       دلایل انتخاب دوره­های مهارت آموزی دانشکده فنی فومن:

o      ارائه گواهی معتبر از دانشگاه تهران

o      داشتن طرح درسهای معتبر و نوین

o      استفاده دانشپذیران از ظرفیت­های علمی وعمومی دانشکده فنی دانشگاه تهران

o      امکان فعالیت دانش پذیران موفق در طرح­های تحقیقاتی در دانشکده

o      اعطای تخفیفات ویژه به دانش آموزان برتر و دانش آموزان کم بضاعت

o      استفاده از روش آموزش حین عملیات (Learning by Doing)

o      استفاده از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهها و کارگاههای دانشکده

این گردهمایی گام اول در آگاه­سازی خانواده­های گیلانی در زمینه اهمیت مهارت‌های مهندسی در آینده شغلی و تحصیلی فرزندانشان است.

بی شک موفقیت دانشکده در تحقق این هدف دو دستاورد زیر را موجب خواهد شد:

1) کاهش توجه خانواده‌ها به کنکور و سرمایه گذاری اصولی آنها در امر آموزش عالی با کیفیت

2) افزایش توجه دانش آموزان برتر استان به دانشکده فنی فومن و بهبود کیفیت دانشجویان ورودی دانشکده

برچسب