نردبان فومن

پله اول کارآفرینی

اولین رویداد مهارت افزایی دانشکده فنی فومن در حیطه کارآفرینی با عنوان نردبان فومن برگزار شد.

این رویداد در تاریخ 22 و 23 خرداد ماه 1403 با شرکت فعال 80 نفر از دانشجویان سطح استان از سوی معاونت علمی دانشکده فنی فومن توسط تیم نردبان و با حمایت ریاست و معاونت اجرایی دانشکده، پارک علم و فناوری دانشکده فنی فومن و سازمان فنی و حرفه­ای فومن برگزار شد و شروعی برای رویدادهای مهارت­ افزایی دانشکده فنی فومن می­باشد.

نردبان فومن به عنوان اولین مرحله از مسیر کارآفرینی با هدف آشنایی دانشجویان با اکوسیستم کار آفرینی و مفاهیم اولیه این مسیر و همچنین تجربه­ای از فعالیت در قالب یک استارت آپ برنامه­ریزی و طراحی گشت.

اجرای این طرح توسط تیم نردبان شامل صاحبان کسب ­و کارهای استارت آپی، فعالین حوزه کارآفرینی و مهارت­آموزی که از شهر های مختلفی همچون تهران، اصفهان و یزد حضور یافته بودند و با کمک اجرایی دانشجویان دانشکده فنی فومن به نتیجه رسید. این گردهمایی، خود نقطه مثبتی برای گسترش همکاری­ها و آشنا شدن گروه­های مختلف با یکدیگر به شمار می­رود که به واسطه این رویداد اتفاق افتاد.

طی این دو روز عناوینی همچون ایده پردازی، ارزش در استارت آپ، شناخت مشتری، دخل و خرج و راه­های فروش و ارتباط با مشتری به صورت کارگاه و سخنرانی ارائه شد. در ادامه پس از فرآیند تیم سازی، شرکت کنندگان مفاهیم عنوان شده را در بوم کسب و کار خود پیاده سازی کردند تا بتوانند تجربه عملی لازمه را نیز کسب کنند. در آخر ایده های کسب و کار 17 تیم تشکیل شده در طی این رویداد مورد داوری قرار گرفته و به تیم­های برتر جوایز نفیسی اهدا گشت. آن چه در طول این مسیر دو روزه به پر بار تر شدن اندوخته شرکت کنندگان افزود حضور چهره­های شاخصی همچون مهندس سید عباس موسوی رهپیما بنیانگذار و واقف دانشکده و کارآفرین برتر ملی، دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی زاده رئیس دانشکده فنی فومن و متخصص در حوزه مراکز رشد، پارک­های علم و فناوری و فعال حوزه کارآفرینی، دکتر روهام قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان و مدیر عامل گروه دانش بنیان کاشف و دکتر سعید زاهدی مدیر کل ICT گیلان و گفتگوهایی از جنس انتقال تجربه بود که این افراد داشتند.

پوشش خبری این رویداد توسط صدا و سیمای استان گیلان و مصاحبه خبری با دانشجویان و رئیس دانشکده و حضور مسئولین استانی از جمله فرماندار و شهردار فومن و اعضای شورای شهرستان از دیگر نکات قابل توجه بود. دکتر محمد جعفر صدیق در مصاحبه خبری خود ضمن تشریح برنامه دانشکده و با بیان اینکه در این رویداد دانشجویان با دنیای کارآفرینی و تقویت ایده­پردازی با روش­های خلاقانه آشنا شدند افزودند: این دانشجویان با کار گروهی و ارائه فکرهای نوین برای تولید محصولات جدید، مراحل تولید را ترسیم و در خصوص بازاریابی کالای تولیدی بحث و تبادل نظر کردند.

در آخر اینکه این رویداد قدم اول هدایت و همراهی دانشکده فنی فومن در زمینه کارآفرینی بوده و امید است با تلاش این مجموعه و لطف خداوند متعال قدم­های بیشتری در این مسیر برداشته شود.