اطلاع رسانی در خصوص قوانین امور کنسولی دانشجویان بین الملل 1403

03 08 2024 04:07

کد خبر : 11029642

تعداد بازدید : 3938

با سلام و احترام

خواهشمند است با هدف جذب بیشتر دانشجویان بین الملل، تلاش در جهت خدمت رسانی بهتر و جلب رضایت دانشجویان خارجی، دستور فرمایند تا اقدامات زیر انجام شده و اطلاع رسانی لازم به دانشجویان خارجی انجام شود:

۱_ با توجه به نزدیکی ترم جدید تحصیلی و شروع ثبت نام‌ها از ماه شهریور، متقاضیان خارجی حتماً باید در زمان ثبت نام دارای روادید تحصیلی معتبر باشند و جهت صدور اقامت پیش از اتمام اعتبار روادید (۳۰ روز) به دفتر امور کنسولی اداره کل دانشجویان و اعضای هیأت علمی خارجی، معاونت بین الملل دانشگاه مراجعه نمایند و تا پایان تحصیل به صورت مستمر دارای اقامت تحصیلی باشند. لازم به ذکر است که جهت اخذ ویزای تحصیلی، دانشجویان دانشکدگان فارابی باید به دفتر امور کنسولی دانشگاه قم و دانشجویان پردیس فومن باید به دفتر امور کنسولی دانشگاه گیلان مراجعه نمایند.

۲_ دانشجویان باید پس از دریافت اقامت به تاریخ آن توجه کافی داشته و جهت تمدید اقامت تحصیلی خود، ۳۵ روز قبل از اتمام اقامت تحصیلی همراه مدارک کامل اقدام نمایند. در صورت هرگونه تأخیر، جریمه نقدی (در حال حاضر روزی ۴۰۰ هزار تومان) از طرف اداره پلیس به آنان تعلق خواهد گرفت.

۳_ خواهشمند است اطلاعات دانشجویان اعم از شماره گذرنامه، شماره تماس، آدرس دقیق محل سکونت در سامانه بهستان بروز رسانی گردد.
۴_ افراد فاقد اقامت تحصیلی و دارای کارت آمایش در اسرع وقت طی لیستی به دفتر امور کنسولی اعلام گردند.(علی رغم نامه‌های متعدد در این جهت اقدامی صورت نگرفته است)
۵_ سقف اقامت تحصیلی دانشجویان برای هر یک مقاطع تحصیلی دو نیمسال بیشتر از دوران مجاز تحصیل می‌باشد و در صورت اتمام سنوات کنسولی (کارشناسی و دکتری :۵ سال و کارشناسی ارشد :۳ سال) تمدید اقامت انجام نمی‌گردد.
۶ _درخواست گواهی اشتغال به تحصیل ویژه امور کنسولی (۳ گواهی مرتبط با نوع درخواست دانشجو) از طریق سامانه بهستان انجام می‌شود و پس از تأیید رئیس اداره آموزش دانشکده و امضا مدیرکل اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه به صورت الکترونیکی امضا می‌شود و از طریق سیستم به امور کنسولی دانشگاه ارسال می‌گردد. دانشجویان جهت اطمینان از ارسال کامل مدارک کنسولی خود می‌توانند به گردش درخواست خود در سامانه مراجعه نمایند.
۷_ با توجه به ارسال سیستمی درخواست‌ها، همه دانشجویان اعم از بورسیه و غیر بورسیه باید کد سائورگ (دارای بلامانع) دانشگاه تهران را داشته باشند.
۸_ دانشجویان نباید جهت پیگیری درخواست‌های کنسولی خود به صورت مستقیم به سازمان امور دانشجویان و اداره پلیس مراجعه نماید و می‌توانند از طریق شماره زیر در بازه زمانی اداری شنبه تا چهارشنبه از دفتر امور کنسولی، امور کنسولی خود را پیگیری نمائید و هرگونه سوال در مورد مسائل پیگیری بلامانع، اقامت دانشجویی و خروج از کشور را فقط از دفتر امور کنسولی بپرسند.
۹_ طبق زمان‌های اعلامی از طرف اداره پلیس، آماده شدن گذرنامه برای صدور یا تمدید اقامت به طور میانگین حداقل یک ماه کاری و برای خروج حداقل دو هفته کاری طول خواهد کشید. با شروع ارسال سیستمی از پایان سال ۱۴۰۱ در جهت کاهش این زمان‌ها تلاش بسیاری توسط امور کنسولی دانشگاه، سازمان دانشجویان و اداره پلیس صورت گرفته، اما در مواردی به دلیل برخی خطاهای موجود در سامانه ممکن است زمان‌های فوق بیشتر طول بکشد. دانشجویان نباید قبل از آماده شدن گذرنامه، اقدام به تهیه بلیط نمایند. عدم رعایت این موضوع در مواردی، باعث ایجاد مشکلات متعددی برای دانشجویان شده است.

۱۰_ باتوجه به صدور مجوز خروج مکرر (۴ بار در سال اقامتی) و عدم امکان بررسی این واحد به وضعیت پرداختی دانشجویان به هنگام خروج از کشور، خواهشمند است شهریه دانشجویان در ابتدای هر ترم بررسی و دریافت گردد.
۱۱_ گذرنامه‌های آماده فقط با رسید گذرنامه به شخص دانشجو تحویل داده خواهد شد.


راه‌های ارتباطی با دفتر امور کنسولی معاونت بین الملل دانشگاه تهران جهت پیگیری درخواست‌ها و دریافت گذرنامه‌ها:
۱_ شماره دفتر:

۰۲۱۶۶۴۱۹۶۴۹

۰۲۱۶۱۱۱۳۸۱۷
۲_ کانال اطلاع رسانی:
پیام رسان های ایتا و بله : consular_tehran@
جهت اطلاع از کلیه‌ی رویدادها، قوانین و خدمات کنسولی
۳_ ایمیل
Int.consular@ut.ac.ir
ایمیل و شماره تماس جهت درخواست روادید تحصیلی: (سرکار خانم آرمند)
marmand28@ut.ac.ir
02166404790

۰۲۱۶۱۱۱‌‌‌‌‌‌‌3816

۴_ سایت معاونت:

معاونت بین الملل (ut.ac.ir)